Förskolan

Verksamheten bedrivs i nybyggda fräscha lokaler med en härlig gård som är utrustad med spännande saker för små upptäckare, gården gränsar bland annat till en liten bäck som är väldigt populär. Runt om oss finns vackra omgivningar dit barnen redan idag gör utflykter. Bland annat Åsle Tå och skolskogen ”Mörka skogen”

Välkommen till Åsle förskola och avdelningarna Stortån, Lilltån. Den 1:e januari 2021 kommer driften av förskolan att övergå från kommunen till Åsle Friskola ekonomisk förening.

Vår ambition är att utöka skolområdet ytterligare för att kunna utnyttja våra vackra omgivningar för mer utomhuspedagogik, exempelvis med vindskydd så vi får möjlighet att laga mer mat ute och utomhusklassrum. Men också med pulkabacke, skidspår.

För de barn som har 15-timmarsvecka erbjuder vi Måndag – Torsdag 09,00-14,00 med högst fem timmar per dag. Detta för att utnyttja våra resurser på ett bra sätt och samtidigt kunna erbjuda en flexibiliteten för er föräldrar. Det kommer på så vis finnas möjlighet för barnen att äta tillsammans med de andra barnen på förskolan. Det ser vi som en vinst för barnen när och om de senare går upp i tid. Barnens behov ska stå i centrum.