Ska ni städa era förråd i sommar???

Kanske är det så att ni planerat någon semester som inte blev av på grund av Corona pandemin och ni istället tar tillfället i akt och städar era förråd, skrymslen och vrår?

I och med övertagandet av Åsle förskola vid årsskiftet kommer vi vara i behov av att möblera och utrusta förskolan. De saker som finns där nu anses för nya och kommunen kommer att ta dem med sig till sina andra verksamheter.

När skolan drar igång nästa höst har vi även en vision att försöka få till en egen fritidsbank i Åsle. Den skall i första hand kunna nyttjas av barnen på skolan men på sikt även finnas som en resurs för bygden. Tanken med detta är tex att det skall finns skridskor så man inte skall behöva köpa för att åka tillsamman med skolan 1 gång/termin. Kommer det snö skall man kunna åka pulka och ta en tur på längdskidor utan att släpa med sig hemifrån. Vill man i hemkunskapen cykla och plocka äpplen till en äppelpaj skall det finnas lite cyklar osv.

Vi kommer självklart köpa in en del nytt när vi drar igång men vi är säkra på att det finns saker i folks förråd som inte används, som är i gott skick som skulle kunna glädja barnen på Åsle Friskola och förskola. Är man villig att skänka saker till oss hör gärna av er. Samordnare för saker som bortskänkes är Karin Palmén. Skulle ni ha problem att köra saker så försöker vi ordna med transport, det är bara att höra av sig.  Vi tar emot allt, men nedan kan ni se en lista på saker som vi önskar lite extra. Alla saker som tas emot kommer gås över och rengöras innan de kommer ut i verksamheten.

Mail: info@aslefriskola.se

Ex på saker vi söker: