Fritids info

Jag har fått en del frågor efter det att kommunen i går skickade ut ett mail till alla vårdnadshavare som har barn på fritid i dag. Det enda ni behöver göra är att svara på kommunens mail ni behöver inte aktivt säga upp eran plats via kommunen utan det sker automatiskt. Om ni svarar att ni vill bli överflyttade får vi veta det och ni skrivs in.

Det gick även i början på maj ut en lapp till alla elever på skolan med ansökan till fritids. Ni som svarat ja där kommer inom kort kunna lägga in fritids schema via tempus. Skulle det vara så att någon inte svart på lappen men ändå önskar fritids och löser vi självklart det men det blir förts när rektor Micke är åter från sin semester. Kan vara så att man får lämna in pappers schema förde första veckorna.

Ingen kommer bli utan fritids det lovar vi =) Har ni fler frågor är det bara att höra av sig.