Kom och jobba på ÅSLE FÖRSKOLA

Om några få dagar kommer dessa två jobbannonser komma upp på arbetsförmedlingens platsbank. En annons för förskolelärare och en annons för ex banskötare eller liknade. Men här kommer en sneak peek på hemsidan 😊 Lite fördelar skall man ju ha för att man följer oss 😉 Varmt välkomna med era ansökningar.

Annons 1

Nu söker Åsle Friskola ekonomisk förening förskollärare till Åsle förskola med start 2021-01-01

Åsle friskola nystartar med förskoleverksamheten i januari 2021, samt med skola och fritidshem hösten 2021 då föreningen tar över hela driften av kommunen och åter blir en F-6 skola.

Åsle skola ligger i Åsle by mitt i den vackra Falbygden, ca 10 minuters bilväg från Falköping. Här har det funnits en skola i alla tider, där barnen i Åsle och de närliggande byarna fått sin skolgång. Förskolan har i dagsläget ca 35 barn i verksamheten. Skolan rymmer ett 60-tal elever.

Vi är stolta över vår skola och den verksamhet som bedrivs där idag och vill att arbetet ska fortsätta i samma goda anda. Arbetsmiljön ska präglas av trygghet och pedagogiken leda till ett lustfyllt lärande. Stor vikt läggs vid ett sunt levnadssätt och allas lika värde.

Tillsammans vill vi skapa en skola där utepedagogik, kreativitet och rörelseglädje löper som en röd tråd genom verksamheten, från förskola och vidare upp i åldrarna.

Vi söker dig som vill vara delaktig i att utforma förskolan och bidra med lösningar och idéer för verksamheten.

Kvalifikationer:

Legitimerad förskollärare eller lärare legitimerad för förskola, med god förmåga att

• planera, organisera och följa upp det pedagogiska arbetet
  • kunna ta egna initiativ, starta processer såväl i arbetslaget som i verksamheten
  • ta till vara barnens egna initiativ
  • skapa goda och respektfulla relationer med barnen, vårdnadshavare och kollegor.

Du ska ha goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Arbetsuppgifter:

• Leda och ansvara för verksamheten och främja att barnen utvecklas i enlighet med läroplanens mål och riktlinjer.
  • Ta till vara barnens nyfikenhet, intressen och lust att lära.
  • Planera, genomföra, utvärdera, utveckla och dokumentera verksamheten utifrån styrdokumenten.
  • Följa aktuell forskning och arbeta efter beprövad erfarenhet och på vetenskaplig grund.

Hos oss får du arbeta i natursköna områden med stora möjligheter till egna initiativ. Vi vill utveckla förskolans verksamhet tillsammans med vår personal – vill du vara med?

Skicka CV och personligt brev till info@aslefriskola.se

Intervjuer kommer ske fortlöpande.

Anställning från och med 2021-01-01.

Registerkontroll görs för all personal som anställs hos oss.

Vid frågor, kontakta rektor Micael Gustafson tfn. 0730-73 15 19

För mer information gå in på vår hemsida aslefriskola.se

Tjänstgöringsgrad: 100 %

Anställningsform: Tillsvidare

Lön: Individuell lönesättning

Tillträde: Enligt överenskommelse

Sista ansökningsdag: 2020-10-05

Välkommen med din ansökan!

Annons 2

Nu söker Åsle Friskola ekonomisk förening personal till Åsle förskola med start 2021-01-01

Kvalifikationer:

• Godkända betyg från barn- och fritidsprogrammet eller annan barnskötarutbildning som bedöms likvärdig av arbetsgivaren.
  • Tidigare erfarenhet som barnskötare i förskolans verksamhet är meriterande.
  • Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
  • Kunna skapa goda och respektfulla relationer med barnen, vårdnadshavare och kollegor.
  • Vara ansvarstagande, flexibel, självständig och kunna ta egna initiativ.
  • Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Arbetsuppgifter:

• Vara aktiv i arbetslagets planering, genomförande, dokumentation, utvärdering och utveckling av verksamheten. Utgångspunkten för förskolans planering är läroplanen för förskolan.
  • Ta till vara barnens nyfikenhet, intressen och lust att lära.
  • Se till att alla barn får uppmärksamhet, att alla får vara med och leka.
  • Hålla kontakt med vårdnadshavarna och informera om hur deras barn trivs på förskolan och fungerar i grupp med andra barn.

Skicka CV och personligt brev till info@aslefriskola.se

Intervjuer kommer ske fortlöpande.

Anställning från och med 2021-01-01.

Registerkontroll görs för all personal som anställs hos oss.

Vid frågor, kontakta rektor Micael Gustafson tfn. 0730-73 15 19

För mer information gå in på vår hemsida aslefriskola.se

Tjänstgöringsgrad: 100 %

Anställningsform: Tillsvidare

Lön: Individuell lönesättning

Tillträde: Enligt överenskommelse

Sista ansökningsdag: 2020-10-05

Välkommen med din ansökan!